Daisypath Anniversary tickers

Saturday 12 May 2012

sabar je lah!

Assalamualikumwarahmatullahwabarakatuh.

hai korang.....sabar, sabar sabar.. hehe.hari ini saya nak cite sikit tentang sabar..oh ye..baru-baru ni korang ade tengok tak video kat facebook pasal seorang ibu sanggup pukul anak kandung sendiri..Ya Allah..mule-mule macam tak sanggup nak tengok. tp akhirnya tengok jugak. Ya Allah perasaan saya tak dapat dibayangkan.menitik air mata tengok baby tu.kesian sangat =( baby tu meraung menangis pon  mak die tetap  pukul, tampar,baling barang ..mane perginye sifat sabar seorang ibu??hmm kalau korang nak tengok saya bagi link die
-->http://www.youtube.com/watch?v=UyJTEQbaVog korang tengok lah..18 bulan jerrr kena penjara??memang tak puas hati kan?ape-ape pon kita hanya manusia tak mampu menilai.hanya Allah yang mampu..mungkin bukan kat sini..di akhirat penentu segala~

hmm ok lah nak cite sikit  pasal SABAR,atau orang pahang cakap saboooorrr!hehe

SABAR seorang ibu mampu membesarkan anak-anak yang ramai walaupun ketika kecil, anak-anak biasanya sangat nakal dan tidak mendengar kata kerana mereka masih tidak mengerti kata-kata ibunya.

SABAR: hubungan persahabatan terus berkekalan walaupun kadang-kadang dalam bersahabat, kita selalu diuji dengan sikap rakan yang mengundang rasa kecil hati.

SABAR: ramai manusia telah berjaya menjadi orang hebat kerana berjaya melalui pelbagai kesusahan ketika menuntut ilmu.

SABAR:anak-anak kecil akan membesar dalam keadaan yang tegang tanpa kasih sayang kerana tidak ada lagi sifat sabar dalam diri ibu bapa dalam sepanjang membesarkan anak-anak kecil yang masih tidak mengerti.

SABAR: tiada lagi lahirnya orang-orang hebat kerana semua orang tidak sanggup menghadapi kesukaran ketika belajar dan berputus asa saat-saat diuji dengan kesukaran.

bak kata orang "SABAR ITU INDAH " so banyak- banyak bersabar dalam apa jua keadaan ok?
ingatan untuk diri sendiri dan sahabat-sahabat.moge dapat input walaupon sedikit..

PS: Doaku hari ini: Tuhan, beri aku kesabaran dan kekuatan dalam menjalani kehidupan, agar selalu boleh melalui  setiap ujian dariMu.aminnn..


 take care uolllss

مع السلامة

No comments:

Post a Comment